Vattenskador, stopp i avlopp, elavbrott, strejkande kylar, stormskador, inbrott, brand – listan kan göras lång och statistiskt sett är det bara en fråga om när det inträffar, inte om.
Och när det inträffat en större skada är de flesta av oss oförberedda. Vem kontaktar vi för att få akut hjälp? Inte sällan är det dessutom på helger och nätter det händer. Den som installerat eller byggt den drabbade utrustningen eller byggnaderna är oftast inte tillgänglig och dessutom är det vanligt att skadorna berör flera olika fackområden – t ex el, VVS och bygg.
Det är här Skadejouren kommer in i bilden. 1992 var vi några sydvästskånska företag i olika branscher – bland annat vattenskador, VVS, el och bygg – som tillsammans startade Skadejouren. Vi hade alla upplevt det kaos som ofta uppstår vid olyckor eller skadegörelse, hur svårt det är för den drabbade att få rätt sorts hjälp och att få den i tid. Tillsammans hade vi sådan bredd i kompetensen, att vi kunde klara i princip alla typer av skador och Skadejourens affärsidé var redan från början att ta hela samordnings- och utförandeansvaret när olyckan är framme.
Skadejouren ser till:
• att direkt kunna skicka rätt kompetens till skadeplatsen
• att stoppa skadeorsaken
• att säkra så att skadorna inte sprider sig
• att besiktiga skadorna och ge förslag på permanenta åtgärder
Skadejourens sammansättning av olika yrkesområden gör att den skadedrabbade bara behöver ringa ett enda samtal och tala med bara en person, för att täcka in alla skadetyper.
Alla skadedrabbade kan ringa vårt larmnummer, bemannat dygnet runt av Securitas. Vi rycker ut och kommer snarast möjligt. Om du dessutom har tecknat Skadejouravtal med oss garanterar vi att vara på plats inom en timme.
Ett Skadejouravtal är ofta ett utmärkt sätt att komplettera vanliga underhålls- och serviceavtal. Sammantaget får du då insatsberedskap dygnet runt.
Använd vårt kontaktformulär för att teckna ett avtal - idag!